VL SZIVATTYÚJAVÍTÓ BT.  Tel.: 06-29/320-150  E-mail: info@vlbt.hu https://www.szivattyuwebaruhaz.hu/gfx/logo.png VL Szivattyújavító Bt. +36-29-320-150 info@vlbt.hu customer support
Szivattyuwebaruhaz.hu

Tudd meg, hogy működik az üzemanyag-szivattyú!

2015. Augusztus 12.

Tudd meg, hogy működik az üzemanyag-szivattyú!

Belegondolni is nehéz, hány speciális képességgel megáldott szivattyút mutattunk már be írásainkban; a különböző típusokat mind kiválóan alkalmazhatjuk egy-egy probléma megoldására, csupán tudunk kell, mihez mit érdemes vásárolnunk.

Nincs ez másképp az üzemanyag-szivattyúkkal sem, amelyek annyiban azért különböznek az eddigiektől, hogy nem a tiszta víz vagy a szennyvíz mozgatásáról gondoskodnak.

Mint ahogy azt a neve is mutatja, az üzemanyag-szivattyú a robbanómotorok üzemanyag-ellátásáról gondoskodik, és sokan inkább úgy ismerik, hogy AC-pumpa. Ennek a típusnak az a feladata, hogy befecskendezze a benzint a megfelelő helyre, ezért nem véletlen, hogy ez az alkatrész dolgozik a legtöbbet a rendszerben.

Milyen típusai vannak üzemanyag-szivattyúknak?

Két fő típust különböztethetünk meg, amiknél a lényeges eltérés nem a működésben, hanem a beszerelés helyében mutatkozik meg.

Az in-line szivattyúkat közel a tartályhoz, de a benzinvezetékbe építik, míg az in-tank szivattyúk már közvetlenül a benzintartályba kerülnek. Természetesen mind a kettőnek megvan a maga előnye: az előbbit könnyű cserélni, az utóbbi viszont halk és azt egyszerű szerelni.

Az in-line egyik legtöbbet hangoztatott hátránya viszont meghibásodáskor elég komoly problémát okozhat, hiszen a szivattyú esetleges cseréjekor az egész üzemanyagtartályt ki kell venni.

Az autógyártók általában fogaskerekes, görgőcellás, turbinakerekes vagy oldalcsatornás megoldásokat használnak az üzemanyag-szivattyúk esetében.

A működésről

A régebbi gépjárműtípusoknál az üzemanyag-szivattyút nem elektronika vezérelte, azonban a modernebb autóknál már elektromos AC-ket használnak a nagyobb hatékonyság és biztonság érdekében.

A két változatnak azonban nagyrészt ugyanaz a működési elve, legfeljebb azt a különbséget emelhetjük ki, hogy a mechanikus régebbi típusoknál a pumpa alkatrészeit meghibásodás esetén még cserélni lehetett.

A szivattyú az előírt nyomásszinten juttatja be az üzemanyagot a motorba, és a fejlesztés során a gyártók külön figyelmet fordítottak arra, hogy olyan pumpákat tervezzenek meg, amelyek a legszélsőségesebb terhelést is kibírják.



Megosztás másokkal:

Hozzászólások