Gebo DSK javító bilincs 63mm |
Gebo DSK javító bilincs 50mm |
Gebo DSK javító bilincs 40mm |
Gebo DSK javító bilincs 32mm |
Gebo DSK javító bilincs 25mm |
Ebara tömítéskészlet (364500132) |
Qeehua MD-P-258 PVDF mágneskuplungos szivattyú 230V |
Qeehua MD-F-258 PP mágneskuplungos szivattyú 230V |
Qeehua MD-P-257 PVDF mágneskuplungos szivattyú 230V |
Az ékszíjtárcsák alapvetően nagyon nehéz kerekekből indultak ki, amelyek sok erőt igényeltek a forgáshoz. Mára már ez lényegesen megváltozott, hiszen a forgó tárcsák lehetnek nagy átmérőjű kerekek küllőkkel egy fém felnin vagy akár lehetnek kisebb átmérőjű hengerek is, amelyek valamilyen szénszál kompozitból készültek el.
Általában a forgó tárcsáknak hatalmas erőre volt szüksége az induláshoz, így sok erőre volt szüksége ahhoz is, hogy megálljon. Ennek eredményeként, ha nagy sebességgel forog, hajlandó folytatni a forgást, ami azt jelenti, hogy sok kinetikus energiát képes tárolni.
A modern forgó tárcsák és ékszíjtárcsák már kissé különbözik azoktól, amelyek az ipari forradalom idején népszerűek voltak. A széles és nehéz acélkerekek helyett a 21. századi forgó tárcsák inkább kompaktabbak és szénszálból, alumíniumból vagy más kompozit anyagokból készülnek.
Az ősi forgó tárcsák története
A legkorábbi kerekek, forgó tárcsák nehéz kőből vagy tömör fából készültek. A fazekas kerék talán a létező legrégebbi kerékforma, amelyet még a szállításhoz használt kerekeknél is korábban találtak fel.
A folyókból és patakokból energiát adó vízi kerekek a malmokat hajtották meg. Az ilyen malmok a római időkben váltak népszerűvé és néhányuk ékszíjtárcsáját még ma is láthatunk működés közben.
Az ipari forradalom ékszíjtárcsái
A ma is ismert legnépszerűbb ékszíjtárcsák az ipari forradalomból származnak és olyan célokra használták, mint például a gyári gőzgép vagy a vontató motorok működése. Mivel a ékszíjtárcsa gyakran nagy sebességgel forog, nehéz felniüknek ellen kell állniuk a szélsőséges erőknek. Ezeket pontossággal kell kidolgozni, mivel ha még enyhén kiegyensúlyozatlanok is, akkor túl sokat imbolyognak, és destabilizálják azt, amihez kapcsolódnak.
Az ipari forradalom alatt a vas és acél széles körű elérhetősége lehetővé tette a jól gyártott, nagy pontosságú ékszíjtárcsa tervezését, amely alapvető szerepet játszott a motorok és gépek zökkenőmentes és hatékony működésének biztosításában.
A modern ékszíjtárcsa
A modern ékszíjtárcsa elterjedése az üzemi gépek, a háztartási gépek és a járművek forradalmian jó működését segíti elő. A legmodernebb technológiákban is szívesen alkalmazzák előnyeit. Például az elmúlt években a Forma 1-es versenyautók is ékszíjtárcsákat használtak az energiahatékonyság növelése érdekében.
A technológiát KERS-nek (Kinetic Energy Recovery System) hívják és egy nagyon kompakt, nagyon nagy sebességű forgó tárcsából áll, amely elnyeli az energiát, amely általában fékezés során veszít a jármű.